הדברת טרמיטים בבית – עם אחריות! מעל ל-20 שנות וותק!

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

או להשאיר כאן פרטים ונחזור אליך בהקדם

בסרט  ANTZ היו אלה הטרמיטים שניצחו, במציאות שלנו אסור שזה יקרה, לכן אנחנו מציעים לכם כעת את כל המידע והעזרה במלחמה נגד הטרמיטים. שיהיה בהצלחה.

אומרים שעל מנת לנצח את האויב אנחנו צריכים להכיר את דרכיו, מורשתו, הלך רוחו, במילים אחרות, להכיר אותו כמו שהוא מכיר את עצמו. ובכן, גם בשביל לנצח את הטרמיטים , אנחנו צריכים לדעת מול מי אנחנו עומדים. אז רגע לפני שאנחנו מתחילים על מדבירים והדברת טרמיטים , בואו נראה מול מי אנחנו עומדים.

בקצרה על טרמיטים 

טרמיטים הן חרקים קטנים שמזכירים במראה שלהם נמלים ותיקנים, אך ללא עיניים וללא כנפיים. הם חיים במושבות עם למעלה מ-50 אלף טרמיטים! זאת למרות שרק המלך והמלכה שלהם מתרבים. המושבות מתבססות במשך מספר שנים בתוך האדמה, עד לעומק של חמישה מטר בתוך האדמה , וכן על עצים.
בישראל אנחנו יכולים למצוא טרמיטים בעיקר בדרום הארץ, מדבר יהודה ובשפלת החוף. הסוג הפופולארי הנפוץ ביותר הוא טרמיט מדברי, micrdcerotermes dirersus. בעשור האחרון אנחנו עדים לגידול במספרם, כתוצאה מיבוא גובר של רהיטים לישראל.

על הדברת טרמיטים בבית

כפי שבוודאי גיליתם, לצערכם, טרמיטים מופיעים בעיקר במוצרי עץ, וזה כולל רהיטים , משקופים וקירות עץ, קרטונים ועוד. לעיתים עד כדי כך שכל העץ פשוט נעלם… על מנת להבין את מידת הנזק, נציין שההוצאה השנתית הכוללת בארה"ב עקב נזקי טרמיטים, מגיעה למיליוני דולרים. בישראל הסכומים נמוכים יותר, אך בהתחשב לגודלה ולכמות האוכלוסייה שלה, מדובר על הוצאות גבוהות גם כן. תהליך הדברה טרמיטים, ידע לספר כל מדביר בנוי על תהליך משולש, בדומה אגב לתהליכים כגון , הדברת נמלים, הדברת תיקנים ואחרים.

 

בעשור האחרון אנחנו עדים לגידול במספר הטרמיטים, כתוצאה מיבוא גובר של רהיטים לישראל.

שלב א': ניטור הטרמיטים

בשלב זה מנטרים את השטח על מנת לאתר את מוקדי הבעיה. הניטור יתבצע הן בפנים הבית והן מחוצה לו.  לעיתים זה ידרוש קידוח באדמה עקב הימצאותו של הקן בעומק האדמה.

חשוב להדגיש , שלפני שלב הניטור יש שלב מקדים , אותו כנראה עברתם אם אתם נמצאים כאן ומחפשים מדבירים שמתעסקים בהדברת טרמיטים. הכוונה לשלב של הזיהוי הראשוני של טרמיטים בבית או בחצר.

הניטור הוא הכרחי, הן בשביל לאתר את הקנים של הטרמיטים, אך גם בשביל שאנחנו נוכל לדעת איפה הם יכולים לקונן קנים בעתיד ונוכל לטפל בכך. 

שלב ב': הדברת טרמיטים בבית

בשלב זה מתחילים בפעולות של הדברה כנגד הטרמיטים. אנחנו מדברים על מספר סוגי הדברה:

  1. קידוח – ריסוס באמצעות מקדחה מתבצע כאשר הקן מצוי עמוק באדמה. חומר הריסוס נספג באדמה ופוגע בקן.
  2. הזרקה – מדובר בתהליך שמתבצע כאשר מתברר שהקן נמצא בתוך הבית. כאן מתבצע הליך של הזרקת חומרי ריסוס בדומה להליך הקידוח.
  3. מריחה – מריחת חומרי הדברה נגד טרמיטים על העץ.
  4. הקמת מחסומים – מדובר על שלב פחות הרסני, ומטרתו לא לחסל את הקן אלא רק למנוע הגעה של טרמיטים למקום מסוים. בדרך כלל זה נעשה כאשר מדובר על אזורים רגישים בבית

בעת תהליך ההדברה, הניסיון הוא לא בהכרח לפגוע בכל הקן אלא לפגוע במלכה. מאחר והמלכה והמלך הם אלו שמתרבים, פגיעה בה יביא לחיסול התפשטות של הקן ולמעשה לחיסולו.

שלב ג': מניעה 

אומנם כבר בתחילת הדרך, אנחנו יכולים לעשות פעולות מניעה נגד טרמיטים, חלקם אגב מועילים גם נגד חרקים אחרים, וימנעו את הצורך בהזמנת שירותי הדברת מזיקים, מה שיחסוך לנו בעלויות ובזמן.

בין היתר אנחנו מדברים על שמירת הניקיון באיזור, אמצעי ניקוז איכותיים, פתחי איוורר מוסדרים , ריסוס הצמחייה לעיתים תכופות, ובמקרה הייחודי של טרמיטים אנחנו מדברים על שימוש בעץ איכותי שעבר טיפול מונע.

תהליכי המניעה צריכים להתבצע באופן תדיר, כך לא תצטרכו להתמודד שוב עם טרמיטים ותוכלו לישון בשקט שהעץ בבית לא ייעלם לכם

שלב ד' : אחריות המדביר

המדבר המספק שירותי הדברה טרמיטים, אחראי בפנינו על מספר דברים:

  • חומרים –  שימוש בחומרי הדברה טבעיים אשר לא יכולים לגרום נזק לדיירי הבית או לסביבה. חשוב לבדוק זאת, שכן אם הוא ישתמש בחומרים אחרים, אנחנו עלולים להתמודד עם נזקים שישפיעו עלינו בריאותית וכן בצורות אחרות.
  • ביטוח אחריות מקצועית – חשוב לוודא שיש למדביר ביטוח אחריות מקצועית, אם חס וחלילה יקרה לנו משהו או לגורם אחר כתוצאה מתהליך העבודה שהוא ביצע, אנחנו או המדביר, לא נצטרך לשאת בעלויות, אלא חברת הביטוח תפעל ותשלם את ההוצאות הנדרשות.
  • אחריות על העבודה – אחד הדברים החשובים ביותר שיש לוודא בטרם מזמינים מדביר במקרה של טרמיטים בבית, היא שהוא מספק לנו אחריות על השירות והעבודה שלו. זה חיוני, מאחר ואם הבעיה תחזור על עצמה, אנחנו נרצה לדעת שניתן יהיה לפנות אליו והוא יטפל בה, ללא עלות נוספת.

 

סובלים מבעיית טרמיטים? תשאירו פרטים ומדביר מקצועי יפתור לכם את הבעיה בהקדם. אצלנו תוכלו למצוא מדבירים מקצועיים, מוכנים ומזומנים לעשות בשבילכם את העבודה. אצלנו גם תוכלו למצוא מדריכים שיסבירו לכם כיצד להתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית.

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

או להשאיר כאן פרטים ונחזור אליך בהקדם

מדבירים לפי אזור

הדברה לפי סוגי מזיקים

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

או להשאיר כאן פרטים ונחזור אליך בהקדם

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

כתבות מובילות