הדברת נמלים – מדבירים את המלכות

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

או להשאיר כאן פרטים ונחזור אליך בהקדם

אחרי שקראנו בספרים וראינו אותם בסרטים, אנחנו יכולים להודות שנמלים הן חיה מקסימה אבל לא כשהיא זוחלת לנו על השיש או על הרצפה. כנסו ותגלו כיצד מדבירים נמלים בצורה יעילה. אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ולקבל הצעת מחיר ממדביר מקצועי בתחום

בדומה לטרמיטים עליהם קראנו במאמר אודות הדברת טרמיטים, גם הנמלים חיים בקן בקרבת בני אדם, קן שבנוי באופן היררכי, בכל קן יש מלכה שמפרה את הקן, ונמלים שכל מטרתם להביא מזון לקן ולבנות אותו.  ההיררכיה הזאת אומנם יוצרת סדר אצל הנמלים אך כפי שנגלה מיד, היא מאוד מקלה על מדבירים כאשר הם מתבקשים להדביר קני נמלים בבית או בחצר.

בישראל קיימים למעלה מ-160 זנים של נמלים, זו אומנם כמות גדולה אך היא מאוד נמוכה ביחס לכמות הזנים הקיימות כיום בעולם, כאן אנחנו מדברים על אלפים. בשני העשורים האחרונים אנו עדים להתפשטות של קני נמלים במיוחד בשטחים אורבניים, דבר שמהווה שינוי ביחס להתנהלות הנמלים בעבר.

בעבר התרגלנו לראות נמלים בשטחים יותר כפריים, בעיקר באיזורים בהם יש בניית קרקע, כיום מדבירים רבים מתריעים על היווצרותם של קני נמלים דווקא בבניינים רבי קומות. הערכות הן שהשינוי נגרם כתוצאה מבנייה מואצת., העובדה שנמלים "נהנים" מקרבתם של בני אדם, והן מחומרים שונים אותם ניתן למצוא יותר בסביבה אורבנית ופחות בסביבה כפרית.

על הדברת נמלים 

כפי שציינו, נמלים חיות בהיררכיה דומה לזו של טרמיטים ומכאן שגם טיפול ההדברה נגדם מתבצע בצורה דומה. מטרתו של המדביר כאשר הוא מגיע להתמודד מול נמלים היא להרוס את הקן. לשם כך יש תחילה להביא לחיסול המלכה , על מנת שהקן לא יוכל לגדול (מלבדה אף נמלה לא מפרה את הקן). לאחר מכן יש להשמיד את הקן כולו.

חשוב להבהיר ללא השמדת הקן כולו, אנחנו עלולים לסבול מקבוצות גדולות של נמלים שינטשו אותו לכל עבר. מה עוד שייתכן שקני נמלים ייבנו שנית על ידי "הפועלות" שלו. בדומה לטרמיטים, גם כאן אנחנו מדברים על קנים שיש בהם אלפי פרטים.

הבעיות איתן מתמודדים מדבירים כנגד נמלים:

  • הקנים בדרך כלל נמצאים ברצפה, מאחורי קירות, סדקים
  • הנמלים הם לא רק זוחל קטן אלא גם מאוד מהיר שנעמלם בקלות
  • ריסוס בלבד לא מבטיח את חיסול המלכה והמלך ומכאן שהקן יוכל להמשיך להתקיים

שיטות להדברת נמלים

בעקבות ריבוי הופעתם של קני נמלים בשטחים מיושבים ועקב גישות הדברה שונות שנוסו וכשלו, פותחו סוגי הדברה חדשים, המבוססים על ג'ל וחומרי הדברה רטובים , שמטרתם לשמש כפיתיון עבור הנמלים , אשר לוקחים את אותם חומרים אל הקן, בלי לדעת שמדובר בחומר רעיל עבורם. בכך הם מרעילים את כל הקן.  חשוב לציין חומרי הדברה אלו  ידידותיים לסביבה (עד לפני מספר שנים היה מותר להשתמש בחומרי הדברה שהכיל זרחן, אך המשרד להגנת הסביבה אסר על כך) ואינם גורמים לנזק בריאותי.

שיטות נוספות שנחשבות אפקטיביות הן:

  • החדרת חומרי הדברה רעילים ישירות לתוך הקן באמצעות הזרקה
  • פיתיונות רעילים סביב הקן
  • שימוש בציוד הדברה אלקטרונית שמשבשת את השדה האלקטרומגנטי בסביבת הקן

 

מדבירים ממליצים לבצע את תהליך ההדברה כנגד נמלים כבר בשלבים המקדימים , קרי מיד כשרואים קן נמלים בפנים הבית או בסביבתו. לכן אנחנו מציעים לכם בפעם הבאה שתזכו לראות נמלים בקרבתם, תמהרו להזמין מדביר שידביר אותם.

כיצד שומרים שנמלים לא יופיעו בביתנו

  • שמירת האוכל במקומות אטומים
  • שימור ניקיון הבית
  • סתימת פתחים באיזור המבנה
  • לא להחזיק זבל זמן רב בכיור המטבח

 

לסיום, נציין מחיר הדברת נמלים בדומה להדברות שונות, הדברת מזיקים או הדברת מכרמים, נקבע בהתאם לגודל הדירה והיקף העבודה שמוטל על המדביר, לרוב המחיר ינוע בין 150 ל-300 שקל לדירה ממוצעת.

נתקלתם בנמלים בבית ומחפשים מישהו שידביר אותם? תשאירו לנו פרטים ואנחנו נדאג שמדביר מקצועי ייצור איתכם קשר וישתלט על המצב,  איתנו הנמלים לא ינצחו אתכם

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

או להשאיר כאן פרטים ונחזור אליך בהקדם

מדבירים לפי אזור

הדברה לפי סוגי מזיקים

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

או להשאיר כאן פרטים ונחזור אליך בהקדם

רוצה הצעת מחיר? פשוט וקל:

כתבות מובילות